Samenwerking tussen YouTube-community en Giro555 bekroond met award

Giro555 heeft de allereerste ‘Beste Brand Influencer Campagne 2015’ award gewonnen. Dit is op 8 april tijdens de eerste Insight VEED –  conferentie voor marketing professionals over YouTube content en contentmakers – bekendgemaakt. Het is voor het eerst in Nederland dat YouTubers zelf een campagne gekozen hebben die zij het beste vonden voor een marketingprijs.

Tijdens de Giro555-actie voor de slachtoffers van de aardbevingen in Nepal, nu bijna een jaar geleden, werd gezocht naar nieuwe manieren om jongeren beter te bereiken om aandacht en steun voor de campagne te genereren.

In samenwerking met YouTubers en NewBeTV werd ‘Views voor Nepal’ – een online platform voor de YouTube community – opgetuigd. YouTubers werden gevraagd om een video te uploaden op hun kanaal met de hashtag #NLhelptNepal. Hiermee werd hun video automatisch gelinkt aan het platform en werden de views bij elkaar opgeteld. De inhoud van de video’s stond vrij, maar hoe meer views er werd gegenereerd, hoe meer er werd opgehaald voor Giro555 en Nepal. Totaal werden zo meer dan een miljoen views voor Nepal gegenereerd.

ViewsvoorNepal

Sympathiek en ludiek
De YouTubers in de jury van Insight VEED – Cinemates, Mertabi, Rutger Vink, Eenhoorn Joost en Jiami Jongejan – vonden deze campagne het sterkst omdat het met een eenvoudig vehikel een groot bereik en betrokkenheid realiseerde. Ook omdat de campagne de creativiteit van de YouTubers op een sympathieke en ludieke manier inzette om een goed doel te ondersteunen.

Gijs de Vries, Directeur Nederlandse Rode Kruis en actievoorzitter van Giro 555: ‘Ik ben blij dat we er met dit initiatief in geslaagd zijn een grote groep jonge mensen te bereiken waarmee we via traditionele media minder makkelijk in contact komen. We willen met dit soort initiatieven aansluiten bij het snel veranderende mediagedrag. Het is dan natuurlijk mooi om te zien hoe dit door YouTubers werd opgepakt en zij op hun manier konden bijdragen aan de hulpverlening voor de ramp in Nepal.’

 

Nieuwsoverzicht

De samenwerkende hulporganisaties achter Giro555:

Bij uitzonderlijke rampen slaan de 11 samenwerkende hulporganisaties de handen ineen onder de naam Giro555. Zij vragen heel Nederland zich aan te sluiten om geld in te zamelen voor hulp aan slachtoffers. Want samen redden we meer levens. Meer informatie

Blijf op de hoogte

Word een paar keer per jaar bijgepraat over de resultaten van de hulp. En ontvang als eerste een alert wanneer er een Giro555-actie start.