Coop Supermarkten haalt met klanten 19.500 euro op voor Hoorn van Afrika
28 september 2011Coop Supermarkten draagt een steentje bij voor de Hoorn van Afrika en doet dit op een bijzondere en effectieve manier. Met het oog op de actualiteit stond de landelijke statiegeldactie van maandag 8 augustus tot en met vrijdag 26 augustus bij de ruim 200 winkels van deze keten geheel in het teken van hulp aan de Hoorn van Afrika.
Bij de statiegeldacties van CoopCompact, Coop en Supercoop schenken klanten hun statiegeld aan goede doelen. Vrijwel alle emballageautomaten zijn voorzien van een goede doelen knop, op deze manier wordt het laagdrempelig voor klanten om te doneren. Het totaalbedrag is door Coop Supermarkten verdubbeld tot 19.500 euro. Met raambiljetten in de winkels en een actiefolder die huis-aan-huis werd verspreid, werden klanten opgeroepen om te geven aan Giro 555. Het actieteam van Giro 555 is bijzonder blij met de prachtige opbrengst van 19.500 euro.
Coöperatieve gedachte
Commercieel directeur Gerard Koning: “Eigenlijk spreekt het vanzelf dat we vanuit onze coöperatieve gedachte, en uiteraard samen met onze klanten, in actie komen voor de Hoorn van Afrika. Het contrast tussen onze welvaart en hun lijden is onverantwoord groot. Het is daarom bittere noodzaak dat iedereen zijn steentje bijdraagt. Alle beetjes helpen.”
Sinds 2008 organiseert Coop Supermarkten landelijke statiegeld-acties voor goede doelen. Voorbeelden van goede doelen waarvoor al geld is ingezameld, zijn UNICEF, het Astmafonds, het Wereld Natuur Fonds, de Dierenbescherming, CliniClowns, Nationale Vereniging De Zonnebloem en Kika. Inmiddels hebben Coop en haar klanten al bijna voor een half miljoen aan goede doelen gedoneerd.